tiistai 5. joulukuuta 2017

Pääpäivä!

Nyt kun on toivuttu viime viikon perjantaina pidetystä tapahtumapäivästä, on hyvä vähän kerrata fiiliksiä ja tilastoja päivältä.

Olimme siis Helsingissä, Töölön K-market Kasarmissa. Kokoonnuimme aamulla kymmenen maissa, joimme kahvit ja kertasimme päivän kulkua. Aleksi ja Krisli olivat aloittaneet aamun jo aiemmin hakemalla pressitavarat Helsingin kaupungin viestintätoimistolta.




Odotukset päivälle olivat maltiset. Ymmärsimme, että ihmisiä ei välttämättä perjantaina lounas-aikaan kiinnosta jäädä kuuntelemaan meitä. Saimme yllättyä positiivisesti...

Tapahtumassa saimme kontakteja yhteensä 116. Joimme isot kasat Helsingin kaupungin sähköisten palveluiden käyntikortteja. Ikääntyneiden oppaita olisi mennyt enemmänkin, niitä jäi jäljelle vain ruotsinkielisiä kappaleita. Tapahtumassa tarjosimme myös glögiä ja pipareita, jotka tekivät kauppansa erittäin hyvin ja varmasti osaltaan edesauttoi sitä, että ihmiset pysähtyivät pisteellemme.



Tapahtumassa apuvälineinä meillä oli läppäri ja tabletti, joilla pystyimme esittelemään palvelua ja näyttämään Aleksin tekemiä lyhyitä videoita, joissa käytiin läpi kuinka palveluun kirjaudutaan ja kuinka sillä saa lähetettyä viestin terveysasemalla.



Suullista palautetta saimme kirjattua ylös 26 kappaletta. Tarjosimme tietoa kaikille, jotka pysähtyivät pop up-pisteellemme. Enemmistö infoa saaneista asiakkaista oli iäkkäämpiä henkilöitä. Työikäiset kävijät eivät ehtineet pysähtyä, tai eivät olleet kiinnostuneita tai olivat ehkä jo käyttäneet palvelua? Muutama äiti pienten lasten kanssa kävi pisteellä.

Tässäpä esimerkkejä monipuolisesta palautteesta jota saimme:

”hyvä toiminto, kiitos selkeästä materiaalista” ei ole aiemmin käyttänyt, aikoo tutustua, on helsinkiläinen
”hyvä palvelu-selkeä” toiveita takaisinsoittopalvelusta
”minä kerkeän kuolla, ennekuin sähköinen palvelu vastaa”
”yleistä hämmennystä sähköisistä palveluista”
”kiitos, enpä ole aiemmin kokeillut, nyt pääsen tutustumaan”
”kiitos, saammeko muutaman käyntikortin lisää? Voimme antaa lähellä olevan seurakunnan asiakkaille”
”Ajoittain haasteellista löytää tietoa; omia ja lasten sekä omalääkäri” asiakas helsinkiläinen ja aikoo jatkossakin käyttää
”Vielä 5kk olen yksityisen palvelutuottajan asiakas. Kiinnostaa ottaa esite, en olisi tiennyt mistä osoitteesta etsin palvelua”
”Olen saanut huonoa palvelua Töölön terveysasemalta, juoksuttavat turhaan. Tein ylilääkärille valituksen, sanoi kirjeessä, että tulkaa uudelleen, olemme parantaneet tapamme.”
”Mies hoitaa sähköiset asioinnit”
”Olen käyttänyt asiointi.hel.fi palvelua. On vähän sekava ja aluksi oli vaikea löytää palvelua”
”Olen käyttänyt. Saanko muutaman kortin?”
”Ilmankos on poliisiautoja lähellä?”
”Sivut vaikeat. Vaikea löytää oma tarve. Liian monta klikkausta, jotta pääsee oikeaan kohtaan.”
” Ei sähkösopimusta”
”Mukava että olette täällä. Kiva kun joku tervehtii kauppaan tullessa.”
”Olen käyttänyt, pari kertaa vuodessa. Onko vielä omahoitaja systeemiä? Kokeillaan tätä uutta palvelua.”
”Kiitos, olen käyttänyt.”
”Palvelu on tuttua.”
”Olen varannut ajan, onnistui hyvin. Ei ongelmia.”
”Lähe menee, xxx v…u!”
”Ruskeasuon hammashoitola aikaa ei pysty perumaan. Muuten käytän paljon sähköisiä palveluja.”
”Nyt ei voi, nenä vuotaa”
”En tykkää sähköisistä palveluista” n.80 v nainen
”Äitini 93v joutuu asioimaan netissä, vaikka ei osaa ja halua. Vanhoja ihmisiä ei saa unohtaa. Aina joku haluaa tavallista palvelua.”
”On käytös, neuvolapalvelut”
”Ikävä yllätys suomi.fi ”??

Semmoinen päivä se! Saimme Helsingin kaupungilta myös palautetta tapahtumasta - siitä lisää myöhemmin!

Nyt SVAT-team paneutuu videomateriaalin työstämiseen ja artikkelin laatimiseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti